Blog

Η επέτειος του Πολυτεχνείου

Η επέτειος του Πολυτεχνείου αποτελεί αφορμή στο νηπιαγωγείο για συζητήσεις που αφορούν την έννοια της Δημοκρατίας, την αξία της Ελευθερίας και της Ειρήνης και γενικότερα το σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα. Με εποπτικό υλικό, παραμύθια, βίντεο, δραματοποίηση, βιωματικές δραστηριότητες, συζητήσεις και δημιουργίες τα παιδιά αντιλαμβάνονται και προσεγγίζουν όσο το δυνατόν καλύτερα τα γεγονότα της εποχής εκείνης.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας και βλέποντας στον ηλεκτρονικό υπολογιστή το παραμύθι της Αρμενιακού Κωνσταντίνας, το οποίο επιχειρεί να εξηγήσει στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και τους υπενθυμίζει ότι: “ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ”!

2

 

Αφού είδαμε το παραμύθι, προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε στο χαρτί τα συναισθήματα που πας προκάλεσε η ιστορία. Πως αισθάνονται οι κάτοικοι στο χωρίο της Δημοκρατίας και πως στο χωριό της Διδακτορίας;

11

 

Το παραμύθι στάθηκε αφορμή και για να συνεχίσουμε να μιλάμε για όλες αυτές τις έννοιες με έναν πιο διαδραστικό και βιωματικό τρόπο. Μιας και κατανοήσαμε την αξία της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας  και πόσο σημαντικές είναι, αποφασίσαμε να γίνουμε εμείς οι ίδιοι ενεργοί πολίτες και να ψηφίσουμε.

Ετοιμάσαμε την κάλπη, το παραβάν μιας και η ψήφος είναι μυστική και το δελτίο με τα ονόματα των ψηφοφόρων..

6

 

Οι ψηφοφόροι μπήκαν σε σειρά κρατώντας την ταυτότητά τους. Ο γραμματέας έκανε τον έλεγχο στη λίστα με τα ονόματα και μοίραζε στους ψηφοφόρους το φάκελο και τα ψηφοδέλτια..

7

 

Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία των εκλογών. ήρθε η ώρα της καταμέτρησης και φυσικά η ώρα της αλήθειας….Κυρά Δημοκρατία ή Κυρά Δικτατορία;

8

 

Σε μια ακόμη ψηφοφορία τα παιδιά κλήθηκαν να σημειώσουν έναν σταυρό στην επιθυμητή Κυρά και αφού ολοκληρώσουν με την ψήφο τους να βάλουν την υπογραφή τους στη λίστα με τα ονόματά τους.

9

 

Οι παραπάνω δραστηριότητες κέντρισαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών, καθώς τα ίδια τα παιδιά ανέλαβαν ενεργό δράση σε μια διαδικασία που γνωρίζουν ότι υπάρχει και την ακολουθούν οι μεγάλοι. Κατέκτησαν έτσι γνωστικές δεξιότητες γύρω από το θέμα και τις έννοιες, δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεπίδρασης και φυσικά δεξιότητες εγγραματισμού μιας και τους ζητήθηκε να καταμετρήσουν ψήφους αλλά και να αναγνωρίζουν τα ονόματά τους στις λίστες και να υπογράψουν.

 

Στη συνέχεια τα παιδιά γνώρισαν την περίφημη Τενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου και τους αγαπημένους ήρωες του παραμυθιού.

ντενεκεδουπολη

 

Έπειτα παρακολούθησαν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή κουκλοθέατρο με τους ήρωες της Τενεκεδούπολης και στο τέλος έφτιαξαν φιγούρες των ηρώων της Τενεκεδούπολης και έπαιξαν και οι ίδιοι τη δική τους παράσταση!

10

 

Τέλος, τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους καπέλο πάνω στο οποίο έγραψαν τις λέξεις “ΕΙΡΗΝΗ – ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ”..

3

1