Blog

Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου 1940!

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποτελεί ημέρα τιμής και μνήμης του αγώνα που έδωσαν οι Έλληνες για την Ελευθερία.. Είναι μια ημέρα υπερηφάνειας για το μεγαλειώδες ΟΧΙ που ακούστηκε δυνατά από όλους τους Έλληνες!

Πάμε να δούμε τους τρόπους με τους οποίους προσεγγίσαμε στο νηπιαγωγείο μας το χρονικό του έπους του ’40..

 

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι “Ο Σπόρος της Ειρήνης” της συγγραφέως Pin Isabel, ένα βιβλίο πλούσιο σε μηνύματα και συμβολισμούς, το οποίο μας υπενθυμίζει ότι πάντα θα υπάρχει η ελπίδα στην καθημερινότητα και τη ζωή μας γενικότερα..

Έπειτα φτιάξαμε δύο πίνακες και είπαμε τις σκέψεις μας για το τι μπορεί να σημαίνει ΕΙΡΗΝΗ και τι ΠΟΛΕΜΟΣ.

1

 

Στη συνέχεια είδαμε διάφορες εικόνες σχετικές με το θέμα, τις παρατηρήσαμε και τις σχολιάσαμε..

2

 

και μετά τις ομαδοποιήσαμε.. Όλες εκείνες που δείχνουν εικόνες για την ΕΙΡΗΝΗ μαζί κι όλες εκείνες που δείχνουν τον ΠΟΛΕΜΟ μαζί.

3

 

Μέσα από τις παραπάνω εικόνες, κουβέντες, αναλύσεις και σκέψεις φτάσαμε στη δημιουργία μιας γυναίκας, της ΕΙΡΗΝΗΣ. Το κάθε παιδί εξέφρασε τη σκέψη του και την αποτύπωσε σε μια ζωγραφιά. Όλα αυτά δημιούργησαν την ΕΙΡΗΝΗ της τάξης μας!

4

 

Στα πλαίσια της δημιουργικότητας κατασκευάσαμε και τα περιστέρια της ειρήνης, με αποτύπωμα της παλάμης μας..

5

 

Σειρά είχε η γνωριμία με σημαίες διάφορων χωρών. Τις παρατηρήσαμε, είδαμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καθεμιάς και στο τέλος τις ομαδοποιήσαμε ανάλογα με τα χρώματά τους και τα χαρακτηριστικά τους.

6

 

 

Και μετά από την ελληνική σημαία που είδαμε παραπάνω σε εκτυπωμένη εικόνα, φέραμε την ελληνική σημαία σε κανονικό μέγεθος μέσα στην τάξη ώστε να την επεξεργαστούμε από κοντά και να στολίσουμε την τάξη μας.

7

 

Κι έτσι, με τη μέθοδο stencil, δημιουργήσαμε και τα δικά μας σημαιάκια!

8

 

Και τώρα ώρα για πειραματισμό με τα γράμματα.. Μιλήσαμε για το Ο (όμικρον) του όχι και στη συνέχεια ενώσαμε τις τελείες ώστε να σχηματιστεί η λέξη ΟΧΙ και χρωματίσαμε τα γράμματα!

9

 

Στη συνέχεια ταξιδέψαμε στο χώρο της τέχνης.. Παρατηρήσαμε τον τρόπο με τον οποίο απεικόνισαν Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες – ζωγράφοι τον πόλεμο και την ειρήνη και αναλύσαμε τον κάθε πίνακα ξεχωριστά.

10

 

Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω τη σκέψη μας, παρατηρήσαμε σαν ομάδα κι άλλες εικόνες που δείχνουν γεγονότα και καταστάσεις με τα οποία συμφωνούμε ή διαφωνούμε, κάτι αντίστοιχο με τις καταστάσεις πολέμου και ειρήνης, και τις ομαδοποιήσαμε.

11

 

Στη συνέχεια, με άλλες εικόνες από την καθημερινότητά μας, κάναμε μια αντίστοιχη ομαδοποίηση και ατομικά..

12

 

Και τώρα ώρα να αντιληφθούμε όμορφες καταστάσεις της ζωής και κάπως πιο δύσκολες μέσα από ένα παιχνίδι. Το χαλί είναι χωρισμένο σε δύο μέρη, στο ένα γράφει συμφωνώ και στο άλλο διαφωνώ. Τα παιδιά στέκονται στην άκρη του χαλιού. Βλέπουν εικόνες και πρέπει να αποφασίσουν αν συμφωνούν ή διαφωνούν και να τοποθετήσουν τον εαυτό τους στη σωστή πλευρά του χαλιού.

13

 

Στη συνέχεια προχωρήσαμε στο δημιουργικό κομμάτι της ενασχόλησής μας με το έπος του ’40 και φτιάξαμε…

περιστέρια της ειρήνης..

14

 

..ατομικά ελληνικά σημαιάκια..

15

 

..και ομαδική κατασκευή τη γαλανόλευκη ελληνική μας σημαία!!

16

 

Η διαδρομή μας φτάνει στο τέλος της με τις προετοιμασίες για το σχολικό εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου. Η τάξη στολίστηκε και περίμενε τους μαθητές να πουν τα ποιήματά τους, να ακούσουν την ιστορία του έπους και να δουν σχετικά βίντεο.

17

 

Και φυσικά την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022 οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας παρέλασαν με καμάρι στο δρόμο του χωριού προς τιμήν όλων των ηρώων του 1940 που έπεσαν ηρωικά για την πατρίδα και την ελευθερία!

18

 

Χρόνια Πολλά Ελλάδα!