Blog

Το φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο μας!

Το Φθινόπωρο έχει έρθει για τα καλά!! Χρώματα πορτοκαλί, κόκκινα και κίτρινα γέμισαν το χώρο γύρω μας.. Τα σύννεφα και οι πρώτες βροχές έκαναν την εμφάνισή τους και εμείς είμαστε έτοιμοι να προσεγγίσουμε το Φθινόπωρο..

Ξεκινάμε λοιπόν πρώτα ψάχνοντας να δούμε πώς είναι το Φθινόπωρο… Μια βόλτα στην αυλή αλλά και τον περίγυρο του σχολείου μας είναι μια τέλεια ευκαιρία να δούμε τα χρώματά του καθώς και τις αλλαγές που εκείνο προκαλεί στη φύση..

 

Παρατηρήσαμε την αλλαγή στον ουρανό και τα σύννεφα καθώς και τα δέντρα, τους κορμούς και τα φύλλα..

19

 

Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ότι κάποια φύλλα ήταν ακόμη πράσινα, κάποια κίτρινα, κάποια κόκκινα και κάποια καφέ και ξερά και φυσικά συζητήσαμε για αυτές τις αλλαγές, πώς δηλαδή και γιατί συμβαίνουν..

3

 

Ώρα να πλησιάσουμε πιο κοντά και να χρησιμοποιήσουμε τις αισθήσεις μας.. Βλέπουμε από κοντά τα φύλλα, τα αγγίζουμε, τα μυρίζουμε και κάνουμε ησυχία για να ακούσουμε τον ήχο τους καθώς φυσάει το φθινοπωρινό αεράκι..

 

4

20

 

Στην τάξη, μετά το βιωματικό μας περίπατο, συζητήσαμε για τις εικόνες που είδαμε και τις αλλαγές που εντοπίσαμε. Τα συγκεντρώσαμε όλα και δημιουργήσαμε τον πίνακα του φθινοπωρινού μας περιπάτου…

14

 

..καθώς και το τραγουδάκι του φθινοπώρου, μια έμπνευση επίσης μετά από τη φθινοπωρινή μας βόλτα!

9

 

Φυσικά, μετά τον περίπατο δε γυρίσαμε μόνοι μας στο σχολείο.. Αποφασίσαμε να πάρουμε το φθινόπωρο μαζί στην τάξη.. Έτσι λοιπόν, χρησιμοποιώντας τα φύλλα που μαζέψαμε από τη βόλτα μας, κάναμε όμορφες δημιουργίες..

..φθινοπωρινά χρώματα στις δαχτυλομπογιές, μαρκαδόροι και χαρτόνια και έτοιμο το φθινοπωρινό μας δεντράκι!!

15

 

..υλικά χειροτεχνίας και χαρτόνια και ορίστε το δικό μας “Ανθρωποφυλλαράκι”

11

 

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τη “Φθινοπωρούλα” αλλά και πίνακες με αληθινά φύλλα τα οποία στολίσαμε με κηρομπογιές!

18

 

Φυσικά δε χάσαμε ευκαιρία για παιχνίδια και γέλια! Πήραμε από ένα φύλλο ο καθένας, βάλαμε μουσική και φαντασία και μετατρέψαμε το φύλλο σε σκουλαρίκι, σε μαξιλάρι, σε καρέκλα, σε καπέλο και σε ότι άλλο πρόσταξε η φαντασία μας την ώρα εκείνη!!

10

 

Και οι δημιουργίες μας δε σταματάνε εδώ.. Προχωράμε τη θεματική μας ενότητα, φτιάχνοντας με τύπωμα από σφουγγάρι ένα φθινοπωρινό δέντρο. Στο τέλος τα βάλαμε όλα μαζί και δημιουργήσαμε ένα δάσος από φθινοπωρινά δέντρα..

6

 

..αλλά και ομαδική κατασκευή και ατομικές με επίσης φθινοπωρινά δέντρα!

1

 

Έπειτα, καθώς βλέπαμε κάποια μοτίβα, προσπαθήσαμε να τα αποτυπώσουμε ανάμεσα στα νεύρα του φύλλου, κάνοντας έτσι ένα νοητό διαχωρισμό στα σχέδια.

17

 

Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής μας με το θέμα “Φθινόπωρο”, μιλήσαμε για τα φρούτα και τους καρπούς του φθινοπώρου καθώς και για τα παράγωγα αυτών κι έτσι δημιουργήσαμε στην τάξη μας μια γωνιά φθινοπώρου!

5

 

Πειραματιστήκαμε επίσης και με το να γράψουμε τη λέξη Φθινόπωρο με διάφορους τρόπους.. στο χαρτί, με καπάκια, με ξυλάκια..

7

 

..όπως και τη λέξη “Νοέμβριος”..

8

 

Και τώρα ώρα για λίγα μαθηματικά.. Βρήκαμε ζευγάρια φύλλων, βρήκαμε τις σκιές τους και τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα τους!

13

Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή, παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης όπου τα παιδιά προσπαθούσαν να βρουν ζευγαράκια φθινοπωρινών εικόνων!

12

 

Τέλος φτιάξαμε χυμό με φθινοπωρινά φρούτα στον αποχυμωτή και το χαρήκαμε πάρα πολύ! Στην υγειά μας!!!!!

16