Τα παιδιά ζουν και μεγαλώνουν μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο γραπτό λόγο, εικόνες, πινακίδες, επιγραφές, σύμβολα κ.λπ. Το όνομά τους αποτελεί την πρώτη λέξη που αρέσει στα παιδιά να βλέπουν, να την αναγνωρίζουν και να τη διαβάζουν. Η συναισθηματική σχέση που έχει λοιπόν το παιδί με το όνομά του, είναι ένα βασικό κίνητρο ώστε μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες να γνωρίσουν, να συνειδητοποιήσουν και να κατακτήσουν το νέο – για εκείνα- κόσμο των γραμμάτων.
Μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητες του νηπιαγωγείου τα παιδιά έχουν πολλές ευκαιρίες ενασχόλησης με το όνομά τους, όπως για παράδειγμα μέσα από ρουτίνα του παρουσιολογίου, τα προσωπικά τους αντικείμενα και θέσεις, την “υπογραφή” τους στα φύλλα εργασίας κ.ά.
Από τις πρώτες μας θεματικές προσεγγίσεις στο νηπιαγωγείο είναι η εκμάθηση του ονόματός μας. Πολλά παιχνίδια, δραστηριότητες και κατασκευές και κάποιες από αυτές θα σας παρουσιάσουμε παρακάτω!
Ώρα για δημιουργία λοιπόν!! Πειραματιστήκαμε με το αρχικό μας γράμμα με διάφορους τρόπους και υλικά…
…δαχτυλομπογιές, μαρκαδόρους, ψαλίδια και τα αρχικά μας στολίζουν την τάξη μας..
Με πλαστελίνες και εργαλεία σχηματίζουμε το αρχικό μας γράμμα, ενισχύοντας παράλληλα τη λεπτή κινητικότητα.
Μέσα από ένα λευκό χαρτί που γράφει τα ονόματα της τάξης μας, βρίσκουμε το δικό μας και κυκλώνουμε το αρχικό μας γράμμα!
Με γκοφρέ, μαρκαδόρους, χαρτόνια, κόλλες, ψαλίδια και τη φαντασία μας δημιουργούμε το ανθρωπάκι του αρχικού μας γράμματος!
Έπειτα βάζουμε το αρχικό μας γράμμα σε ένα μπαλόνι, ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας και πετάμε ψηλά στον κόσμο των γραμμάτων!
Τέλος, μετατρέπουμε το αρχικό μας γράμμα σε ρολόι και το φοράμε στα χέρια μας!
Κι αφού μάθαμε να αναγνωρίζουμε και να γράφουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας, προχωράμε σε δραστηριότητες και παιχνίδια που μας φέρνουν σε επαφή με ολόκληρο το όνομά μας..
Γινόμαστε ψαράδες και με την απόχη μας ψαρεύουμε τα γραμματοψαράκια μας..
.. έπειτα βλέποντας την καρτέλα του ονόματός μας, βάζουμε σε σειρά τα γραμματοψαράκια μας και σχηματίζουμε το όνομά μας!
Στην ίδια λογική, αφού αναγνωρίσουμε το όνομά μας στην καρτέλα, παίρνουμε ανακατεμένα τα γράμματα σε χαρτάκια και πειραματιζόμαστε μόνοι μας ώστε να τα βάλουμε σε σειρά, όπως μπορούμε!!
Και με πολλή φαντασία και δημιουργία παίρνουμε τα κομμάτια του χαρτιού με τα γράμματά μας , “χτίζουμε” τις πολυκατοικίες μας και δημιουργούμε τη νέα μας μοναδική και αγαπημένη πόλη, την ξακουστή “Ονοματούπολη”!!
Στη συνέχεια έρχονται και τα ονοματοτρενάκια μας που είναι έτοιμα να μας πάνε βόλτες σε αυτό το νέο μαγικό κόσμο των γραμμάτων.. Έτοιμοι για βόλτα;
Και τώρα ώρα για παιχνίδι με μουσική, γράμματα και αριθμούς! Συλλαβίζουμε το όνομα κάθε παιδιού και συνοδεύουμε το συλλαβισμό χτυπώντας παλαμάκια! Μετράμε τις συλλαβές και τις σημειώνουμε..
Κι αφού πειραματιζόμαστε και με τα ονόματα των φίλων μας και τα δικά μας, προχωράμε στο να δημιουργήσουμε ένα πάζλ με το όνομά μας και διάφορες αγαπημένες πληροφορίες για εμάς.. Ενώνουμε όλα τα κομμάτια και φτιάχνουμε το πάζλ της τάξης μας!
Τέλος, με τη χρήση της τεχνολογίας και του τάμπλετ, τα παιδιά διαλέγουν τη φωτογραφία με το όνομά τους, τη μετατρέπουν σε πάζλ και ενώνουν τα κομμάτια!














